سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انـدیـشک
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

بهائیت ، فرقه‌ای با منجی ساختگی

پس از پیدایش و بروز فتنه باب و پس از آن بهاء ، پدیدآورندگان این دو فرقه که ادعای الهی بودن آنها را می کردند ، برای مقابله با مذاهب دیگر و خصوصا شیعه ، دست به نگارش آثاری زدند . آنها نوشته هایی به عنوان متون دینی به مخاطبان و طرفدارانشان ارائه کردند که ادعای وحیانی و  الهی بودن آنها را داشتند.
 هر چند که با مرور سطحی و نه عمقی این نوشته ها ، می توان به بشری بودن ، میزان هوش نویسنده و سطح علم و آگاهی و عدم تسلط پدیدآورندگان آنها به علوم مرتبط با این نوشته ها می باشد ، پی برد .
بابیه و بهائیه در اوج تبلیغ و هیاهوی دین جدید و ادعای موعود بودن و پیامبری و خدایی و مواردی از این قبیل ، دست به تکفیر دین اسلام زدند و اسلام را منسوخ اعلام کردند و آیین خود را آخرین دین الهی نامیدند و در کنار کتاب هایی که به عنوان کتاب های آسمانی خود به حساب می آوردند ، دست به نگارش ادعیه و زیارت نامه و نامه هایی که حکم متون دین را داشتند زدند .
بهائیان خود را پیروان موعودی می دانند که ظهور او در ادیان مختلف بشارت داده شده است . اما آنچه که بیشتر مدنظر این جماعت است ، اثبات این موضوع بر شیعیان می باشد و برای اثبات ادعاهای خود از احادیث اسلام درباره حضرت مهدی (عج) و اشاره به اسامی و حالات و القاب آن حضرت و سپس مطابقت دادن آنها با حالات و القاب علی محمد شیرازی ( باب ) ، استفاده می کنند .
اما آنچه را که در این فرقه به آن اشاره ای نمی کنند ، ادامه احادیث و همچنین احادیث مربوط به وقایع بعد از ظهور حضرت می باشد . مانند :

1ـ کیفیت ظهور و وقایع و علائم قبل از ظهور .
2ـ نبردهای امام زمان ( موعود ) با طاغوت های زمان که به پیروزی او می انجامد .
3ـ صلح و آرامش جهانی پس از ظهور .
4ـ کشف حروف بعدی علم .
5ـ رجعت تمام ائمه ( علیهم السلام ) که از وقایع حتمی بعد از ظهور و اصول پایه ای و مهم شیعیان به حساب می آید .

حال شما قضاوت کنید ، کدام یک از این 5 مورد تحقق پیدا کرده است تا موعودی به نام ( علی محمد شیرازی ) ظهور کرده باشد .


[ شنبه 88/1/15 ] [ 12:19 صبح ] [ اندیشک ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 93211